Zovko: 10 posto sredstava fonda za oporavak usmjeriti u digitalno obrazovanje

Zovko: 10 posto sredstava fonda za oporavak usmjeriti u digitalno obrazovanje

Hrvatska europarlamentarka Željana Zovko u petak je povodom usvajanja izvješća o digitalnom obrazovanju u Europskom parlamentu poručila kako bi članice EU-a trebale najmanje 10 posto sredstava iz Fonda za oporavak od posljedica pandemije trebale usmjeriti u razvoj takvog obrazovanja.

Europski parlament je na plenarnoj sjednici ovoga tjedna velikom većinom od 639 glasova usvojio izvješće o oblikovanju politike digitalnog obrazovanja.

Zastupnica u Europskom parlamentu i članica Odbora za kulturu i obrazovanje Željana Zovko je pozdravila usvajanje ovog izvješća, a čijem je konačnom tekstu i sama doprinijela amandmanima, priopćio je ured zastupnice.

“Pandemija koronavirusa je ubrzala digitalnu tranziciju obrazovnog sustava, a usvojenim izvješćem tražimo sveobuhvatniju i jaču strategiju za digitalno obrazovanje uz uključiviji pristup digitalnom učenju u cijeloj Europskoj uniji“, istaknula je Zovko.

Zovko je navela kako države članice imaju najveću ulogu u smanjenju jaza i jačanju svojih obrazovnih sustava te da bi iz Fonda za oporavak i otpornost (RRF) trebale iskoristiti najmanje 10 posto sredstava kako bi osigurale provedbu digitalnog učenja u svim oblicima za svoje građane.

„Digitalno obrazovanje je jedan od temeljnih preduvjeta za uspješnu i održivu budućnost Europske unije. Moramo nastaviti ulagati u digitalno obrazovanje kako bismo našim građanima omogućili kvalitetno i aktivno sudjelovanje u društvenom i gospodarskom životu“, zaključila je Zovko, navodi se u priopćenju.

Izvješće o oblikovanju politike digitalnog obrazovanja predstavlja odgovor Europskog parlamenta na Akcijski plan za digitalno obrazovanje (2021. – 2027.) koji je donijela Europska komisija. Izvješćem se potiče veća suradnja među državama članicama na ovom pitanju te se poziva na osiguravanje visokokvalitetnog digitalnog obrazovanja i provedbu Akcijskog plana za digitalno obrazovanje koji sadrži niz prijedloga i inicijativa za uspješnu digitalnu transformaciju na svim razinama obrazovanja i osposobljavanja u Europskoj uniji.

U uvjetima pandemije koje je prošle godine zahvatila svijet digitalno obrazovanje postalo je rješenje za problem ograničenja kretanja te se pokazala potreba za novim pristupom takvom obrazovanju.

Eurozastupnici su se složili da je vrijeme je da Europa oblikuje vlastitu politiku digitalnog obrazovanja kojom se svim učenicima nudi pristup kvalitetnom digitalnom obrazovanju diljem kontinenta.

“Treba nam nova sinergija europskoj razini s više koordinacije, izravnije uključenje parlamenta u digitalno obrazovanje, tražimo i osnivanje digitalnih europskih digitalnih sveučilišta, povezivanje obrazovanja s robotikom i umjetnom inteligencijom te uvođenje europskog certifikata za digitalna znanja i stručnost”, objasnio je rumunjski europarlamentarac Victor Negrescu koji je pripremio izvješće.

Ocijenio je da je situacija trenutačno i dalje vrlo teška te da se obrazovanje “treba u potpunosti preobraziti”. (Hina)

Foto: EPP/ Željana Zovko.eu

KATEGORIJE
OZNAKE
Podijeli

KOMENTARI