Škare Ožbolt pozvala Pavičić Vukičević da objavi zapisnik tehničkog pregleda Žičare Sljeme: „Ovo mazanje očiju biračima pred izbore kako je sve sigurno opasna je stvar”

Škare Ožbolt pozvala Pavičić Vukičević da objavi zapisnik tehničkog pregleda Žičare Sljeme: „Ovo mazanje očiju biračima pred izbore kako je sve sigurno opasna je stvar”

Vesna Škare Ožbolt, nezavisna kandidatkinja za gradonačelnicu Grada Zagreba održala je danas, 02. svibnja 2021. konferenciju za medije na temu sigurnosti Žičare Sljeme te je pozvala zamjenicu gradonačelnika Jelenu Pavičić Vukičević da objavi zapisnik tehničkog pregleda u kojem je vidljivo da je dio Donje i Kutne postaje ispravno sagrađen, da nema nedostataka po tehničkom pregledu i da se može izdati uporabna dozvola jer prioritet je sigurnost građana.

Žičara Sljeme u rad je puštena 27. srpnja 1963. godine i imala je 88 kabina koje su mogle prevoziti do 450 osoba na sat, a vožnja cijele trase trajala je 23 minute. 30. lipnja 2007. godine, zbog kvara motora i neisplativosti popravka, te zbog nezadovoljavanja novih sigurnosnih standarda, žičara je nažalost službeno prestala s radom. Godine 2017. odlučeno je da se krene u rekonstrukciju i gradnju nove žičare. Radovi su započeli 2019. godine. Četiri je puta gradonačelnik Zagreba Milan Bandić postavljao rok za otvaranje žičare, no ona još nije otvorena. S početnih 300 milijuna kuna, cijena projekta sada već prelazi cca 850 milijuna. U tijeku su tehnički pregledi koji su potrebni da bi žičara dobila uporabnu dozvolu. Slučajem se bavi i USKOK. Nova žičara politički je projekt HDZ-a i MB365, istaknuto je na pressici za medije.

“Zamjenica gradonačelnika, Jelena Pavičić Vukičević, izjavila je 26. travnja 2021. godine kako je žičara sigurna te da su svi sudionici tehničkih pregleda u čiju domenu spada statika i sigurnost građevine i opreme bezrezervno potvrdili njezinu sigurnost. Izjavila je: “redovito se voze testne vožnje, no nažalost ne može biti još u komercijalnoj upotrebi.” Nakon ove izjave propitali smo se je li to stvarno tako i dobili neslužbeno sljedeću informaciju, koja potpuno odudara od izjave zamjenice gradonačelnika i utvrdili da zamjenica gradonačelnika obmanjuje javnost jer su Donja i Kutna postaja, uočen, ali i dalje neriješen i nesanirani konstruktivni odnosno statički problem pa predstavljaju opasnost za sigurnost građana”, kazala je Škare Ožbolt.

U odnosu na stanje završenosti projekta rečeno nam je da je:
za projekt Žičara ishođeno je 12 građevinskih dozvola. Od toga je za građevine koje su u funkciji osiguranja preduvjeta građenja osnovne građevine izdano 8 dozvola uglavnom za infrastrukturne građevine (za trafostanicu, cesta, instalacijske šahte i slične), ističe Škare Ožbolt pa dodaje: “Sama građevina Žičare ima 3 dozvole:
a. Gornja postaja – proveden tehnički pregled i otklonjeni nedostaci po tehničkom pregledu
b. Međupostaja –. proveden tehnički pregled i otklonjeni nedostaci po tehničkom pregledu
c. Donja i Kutna postaja – tijekom radova se došlo do spoznaje da je građevina konstruktivno neispravno projektirana i napravljena je revizija projekta i ishođena Izmjena osnovne dozvole. Ojačanja po izmjeni dozvole samo su djelomično izvedena tako da je, prema informacijama kojima raspolažem, nadzorni inženjer predao negativno završno izvješće – građevina nije izvedena po projektu, dozvoli niti zakonu”.

„Pozivam zamjenicu gradonačelnika da objavi zapisnik tehničkog pregleda u kojem je vidljivo da je dio Donje i Kutne postaje ispravno sagrađen, da nema nedostataka po tehničkom pregledu i da se može izdati uporabna dozvola“, rekla je Škare Ožbolt te dodala, „Također, zamjenica gradonačelnika treba odgovoriti na pitanje zašto parcelacije za Donju postaju nisu provedene i zašto nije formirana građevinska čestica? Kako se uopće mogu izdavati uporabne dozvole, a da čestica nije formirana?“ Dokaz da čestica nije formirana nalazi se u katastru i gruntovnici. Parcelacijski elaborat RN 1885/16 samo je djelomično proveden, na način da je samo proveden prijavni list br. 1, dok listovi 2 i 3 nisu provedeni. Objekti nisu upisani u zemljišne knjige. Da bi se moglo konstatirati da je Žičara kao jedna funkcionalna cjelina ispravno sagrađena i spremna za rad, radovi po svim dozvolama moraju biti završeni i uporabne dozvole ishođene za sve dijelove cjeline, a parcela formirana.

“U odnosu na rokove, navodimo da je izvođač radova (Pionir d.d. ) uveden u posao 01.03.2019. a konzorcijski partner KFK tehnika 5 mjeseci poslije. Ugovoreni rok je bio 14 mjeseci”, rekla je.

„Pitanje za zamjenicu gradonačelnika: proteklo je 26 mjeseci a objekt nije završen – jesu li naplaćeni penali Izvođaču? Ako nisu, zašto nisu? Je li zato što je za zakašnjenje odgovoran Grad ili netko drugi? Pozivam zamjenicu gradonačelnika da javno objavi može li se prezentirati stanje ugovorene i isporučene projektne dokumentacije i tko je odgovoran /sankcioniran za propust iz točke 2.c. U odnosu na troškove, pozivam da, prije prvog kruga izbora, objavi ukupne troškove gradnje žičare i datum kada će biti u funkciji“, naglasila je Škare Ožbolt.

Također Škare Ožbolt ističe: „Ovo mazanje očiju biračima pred izbore kako je sve sigurno opasna je stvar. Zamjenici gradonačelnika, kao i njenim suradnicima, nije stalo do sigurnosti i života građana kada tako olako daje izjave o sigurnosti žičare. Nisu im važni životi ni sigurnost građana, već samo ostati na vlasti i prikriti silne propuste i malverzacije koje je ovaj projekt donio.“

Ovlaštena arhitektica Gordana Čekada kazala je kako u izvješću nadzornog inženjera stoji da čelična konstrukcija nije dostatna i da postoje brojni nedostaci. „Svi projekti statike moraju proći reviziju prije izdavanja građevinske dozvole. Tko je napravio tu reviziju i tko je dao pozitivno mišljenje da se izda građevinska dozvola? Gradska uprava već mjesecima ne uspijeva ishoditi 9. sanitarnu uporabnu dozvolu koja se izdaje temeljem mjerenja buke. Kolika je razina buke i zašto Državni inspektorat još uvijek nije izdao dozvolu?“, rekla je Čekada. Dodala je kako su svi troškovi premašeni, a na javnom natječaju projekt je dogovoreno dobila tvrtka s nepovoljnijom ponudom koja se u tijeku već šest puta podugovarala.

Škare Ožbolt je potvrdila kako zna da se stalno pojavljuju problemi sa žičarom i da je kod testa zapela na prvoj postaji. Svjesna je i činjenice da USKOK istražuje cjelokupni projekt no to ide prilično sporo.

„S obzirom da cijelo vrijeme govore kako je žičara sigurna, ne vidim nikakvu prepreku da se objave nalaz nadzornog inženjera i zapisnik tehničkog pregleda. Uostalom to je njezina dužnost jer troši novac građana. Ako zamjenica gradonačelnika odbije javno objaviti dokumente, onda građani jasno znaju da ih je lagala. Govorim i reagiram na predizborna obećanja koja nisu samo obećanja nego i kockanje sa sigurnošću građana. Zabrinuti smo što se olakotno daju izjave koje mogu ozbiljno ugroziti sigurnost i živote građana“, zaključila je Škare Ožbolt.

Foto: Božidar Bebek

KATEGORIJE
OZNAKE
Podijeli

KOMENTARI