Meet-up „Bring IT forward“! Ključ uspješne poduzetnice je uživati u tome što radiš

Meet-up „Bring IT forward“! Ključ uspješne poduzetnice je uživati u tome što radiš

U organizaciji Razvojne agencije Split – RaST održan je meet-up za žene u poduzetništvu pod nazivom “Bring IT forward!”. Meet-up se simbolično održao upravo na međunarodni Dan žena 8. ožujka, a svoja poduzetnička iskustva i priče o uspjehu s prisutnima je podijelilo 5 uspješnih poduzetnica iz ICT sektora.

Meet-up je okupio tridesetak sudionica i sudionika među kojima su bile većinom žene zaposlene u ICT sektoru, poduzetnice, ali i one koje to tek žele postati, te ostali sudionici koji su sa zanimanjem poslušali zanimljive i poučne priče gošća poduzetnica iz ICT sektora te imali prilike razmijeniti iskustva, postaviti pitanja ili dobiti vrijedne savjete za bavljenje poduzetništvom.

Naglasak meetup-a bio je pozitivan stav prema poduzetništvu s ciljem dolaska do zajedničkih zaključaka i preporuka posebice usmjerenih na žene u poduzetništvu, u svrhu daljnjeg razvoja poduzetništva grada Splita te osnaživanja žena za pokretanje ili razvoj vlastitog poslovanja.

Svoje priče o uspjehu podijelile su: Ena Melvan, znanstvenica, poduzetnica i osnivačica višestruko nagrađivanog start-upaMetabelly, Marijana Šarolić Robić, TEDexspeakerica, mentorica brojnim startup-ima i predsjednica udruge Professional Women’sandMen’s Network Croatia, Biljana Cerin, stručnjakinja u području upravljanja rizicima informacijske sigurnosti, ocijenjena jednom od 50 najutjecajnijih žena ICT-a u Hrvatskoj te jednom od 50 najutjecajnijih žena u kibernetičkoj sigurnosti od strane britanskog SC Magazine, zatim Helena Matuša, direktorica Poduzetničkog centra KZŽ i direktorica hrvatskog ureda Svjetskog investicijskog foruma poslovnih anđela (WBAF) te Franka Grubišić, poduzetnica i pokretačica inkubatora za kreativno žensko poduzetništvo Oaza, dok je moderatorica događanja bila novinarka Ivana Šilović.

Ena Melvan prisutnima je ispričala kako joj je trebalo 4 godine da stekne hrabrost i iskoristi priliku da se okuša u poduzetništvu, te da tu odluku nikad nije požalila. „Uvidjela sam priliku i prostor za primjenu u znanosti, te nakon što nisam mogla pronaći posao odvažila sam se na vlastiti posao.“ Poručila je kako su jedna od čestih kočnica za donošenje odluke o poduzetničkim vodama negativna mišljenja drugih. „Ako nemaš jasnoću misli i cilj kuda te posao može odvesti, lako ćeš odustati od svoje ideje. Potrebna je mentalna snaga usprkos svim komentarima koje dobiješ.“ Njen savjet je imati vlastitu definiciju uspjeha i raditi na mentalnoj snazi jer na kraju je najvažnije kako svatko sam sebe vidi.

Marijana Šarolić Robić krenula je u vlastite odvjetničke vode iz nule te je putem morala naučiti kako donijeti vrijednost, osigurati posao i naplatiti ga, a posebice kako osigurati da se klijent vrati. „Bilo je teško, ali pokazalo se moćno okružiti se ljudima koji vam vjeruju. Treba kucati na sva vrata, a po putu vam je svaki klijent vaša reklama. Ima dana kad je teško, ali s druge strane nemjerljivo je kad sudjelujete u pričama drugih ljudi i kad s njima rastete.“ Njezin savjet je usuditi se pokušati, učiti iz grešaka i gledati ih kao lekcije i iskustva, a ne kao nešto što vas sputava. „Važno je stvaranje kulture u kojoj je dopušteno pokušavati, griješiti, učiti iz tih pogrešaka i iz njih dobiti lekcije i iskustva. Ono što je iznimno važno, pogotovo u poduzetništvu, je da razumijete koja je vaša prava vrijednost i da prepoznate kome vi donosite rješenje“, rekla je Šarolić Robić.

Biljana Cerin odabrala je svoj stručni put vrlo rano. Građenjem svog posla došla je i do konzultiranja svjetskih klijenata, a to je postigla kaže stalnim usavršavanjem. „Američki način poslovanja potpuno je različit od našeg, izazovniji je, ali se lakše dogovaraju poslovi. Sve je bazirano na povezivanju i preporukama. Ono što me vodi je da uvijek u svojoj struci nudim više i bolje. Jer to je ono što klijenti traže. A sve to ne bih mogla bez podrške obitelji.“ Smatra kako je jako važno osloniti se na znanje i prenositi ga, raditi na promjeni mindseta i ne bojati se osloniti na svu pomoć koju možete dobiti.

Helena Matuša prisutnima je ispričala svoj poslovni put i ono što je motivira: „Ja sam uvijek u poslovnim vodama vidjela neke druge prilike koje se mogu iskoristiti, dobre projekte za koje se vežem i u kojima vidim pozitivne stvari. Mentorstvo je iznimno bitna stvar u razvoju poduzetnika“, naglasila je. Smatra kako je za kretanje u poduzetničke vode osim hrabrosti potrebna i odlučnost. „Ako krenemo tražiti odgovore na brojna pitanja koja se otvore s pokretanjem poslovanja, nećemo stići nikuda. Jedan korak  naprijed, dva natrag. Ali zatim dva naprijed. Jednostavno kreni!“, poručila je Matuša.

Franka Grubišić od malena je znala da želi raditi sama za sebe. „Kad sam krenula, vjerovala sam u sebe i to što želim raditi. Suočila sam se sa brojnim stvarima. Poduzetništvo je za mene glavna metoda interakcije s mojim interesima u kojima vidim odgovore na puno različitih potreba s puno različitih industrija. Veliki sam optimizator stvari, moj cijeli put je ples između onog što mi društvo signalizira i mene koja nalazim taj svoj put.“  Istaknula je kako joj je motivacija u poslu da to što radi na neki način pomaže drugima. Naglasila je važnost pronalaska zadovoljstva u onome što radiš te da se drugima treba inspirirati, ali ne i uspoređivati.

Panelistice su razgovorom i interakcijom sa sudionicima zajednički pokušale doći do odgovora na pitanje što je ključ uspješne poduzetnice, a u tom su se kontekstu složile kako je važno imati vlastitu definiciju uspjeha, biti hrabra i ustrajna te nikad ne prestati ulagati u sebe.

Meet-up je organiziran u sklopu projekta “RaSTom do razvoja poduzetništva” kojeg provodi Razvojna agencija Split – RaST u partnerstvu s Gradom Splitom, a unutar kojega kojega se naglasak između ostalog stavlja i na jačanje kapaciteta RaST-a kao poduzetničko-potporne institucije te na jačanje poduzetničkog okruženja u gradu Splitu i Urbanoj aglomeraciji Split.

Cilj projekta je razvijati i pružati visokokvalitetne i inovativne usluge mikro, malim i srednjim poduzetnicima u svrhu unaprjeđenja osobnih i poslovnih vještina i znanja MSP-ova. Planiranim događanjima, digitalnim alatima i medijskom kampanjom promovira se poduzetništvo i usluge koje RaST nudi, kao i horizontalna načela.

Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Ukupna vrijednost projekta je 302.585,09 EUR, dok je iznos EU potpore 257.197,26 EUR.

Tekst i Foto: PR

KATEGORIJE
OZNAKE

KOMENTARI