Gradski zastupnik Tomislav Stojak: ZET u gubicima od gotovo 54 milijuna kuna ,izražavam zabrinutost za financijsko stanje Grada Zagreba

Gradski zastupnik Tomislav Stojak: ZET u gubicima od gotovo 54 milijuna kuna ,izražavam zabrinutost za financijsko stanje Grada Zagreba

O gubicima ZET-a i lošem izvršenju gradskog proračuna jučer u srijedu, 24. listopada, je uoči sjednice Skupštine na svojoj tiskovnoj konferenciji govorio gradski zastupnik Tomislav Stojak.

Kada uspijete u šest mjeseci doći do gubitka od gotovo 54 milijuna kuna kao što je to slučaj sa ZET-om, naglasio je u uvodu Stojak, onda ste ili veličanstveno nesposobni ili vas jednostavno nije briga. A nije vas briga jer znate da će u konačnici vaša dugovanja koja prouzročite svojim radom pokriti građani iz svog novčanika. I to je tragična situacija danas u gradu, to je situacija koja nas treba sve zabrinuti i treba postaviti pitanje tko zapravo upravlja ZET-om.

Podsjetimo, ZET je od prvog dana ove godine pod upravljanjem grada Zagreba i on ima svoje vodstvo, ali se stječe dojam da to vodstvo ne donosii odluke već ih donosi netko drugi tko je onda zapravo kriv za ovakav loši rezultat poslovanja. To nas sve treba brinuti jer se radi o našem javnom prijevozniku i ako se ovakvo poslovanje nastavi, a sve govori da će do kraja godine dubioza biti puno veća, može se dogoditi ukidanje pojedinih linija. Može se dogoditi da neće biti toliko stajališta po gradu, jednom riječju ljudi neće imati onakvu uslugu kakvu plaćaju, naglasio je Stojak. To samo potvrđuje naša dosadašnja reagiranja na to da je upravljanje gradom i njegovim resursima loše. Zabrinjavajuće je što prema izvještaju koje će biti prezentiran gradskim zastupnicima, prihodi od prodaje karata padaju, a to zabrinjava i upravu ZET-a s obzirom na to da su to neki od osnovnih prihoda. Tramvajske se pruge ne obnavljaju desetljećima a ne grade se niti metri novih pruga. Čak i onaj pompozno najavljen projekt gradnje tramvajske pruge od Kvatrića do Kosnice se s 29 milijuna kuna smanjuje na niti 500 tisuća kuna.

Jasno je da se niti jedan strateški projekt koji je gradonačelnik najavljivao tijekom posljednjih godina, kaže Stojak, ponovno neće ostvariti. Isto je i s najavljenim biciklističkim stazama i to jasno ukazuje da se ne planira dobro.

Stojak je naglasio kako se iskreno nada da u gradu postoje ljudi koji razmišljaju o budućnosti grada,ali njih se ništa ne pita. Da se vratim na ZET, moram reći da tamo postoje dugogodišnji izuzetno vrijedni djelatnici, ljudi koji znaju svoj posao ali njih nitko ništa ne pita. Rade u nehumanim uvjetima, imaju male plače s obzirom na intenzitet posla pa se nadam da će tamo ali i u drugim našim javnim poduzećima na čelu biti sposobniji ljudi.

Govoreći o narednoj sjednici Skupštine Stojak je rekao kako je već sada ona na pedesetak točaka i to jako važnih za Zagreb.,a ja opet apeliram na to da budemo puno razumniji u sastavljanju dnevnog reda. Da se sjednice Skupštine pokušaju organizirati tako da ključne teme kao što su proračun, njegov rebalans, kao što su razne izmjene planova grada pa i izvješća Holdinga budu posebne točke dnevnog reda. Da to budu sjednice na kojima će se ozbiljno i argumentirano moći raspravljati. Ovako, kad imate sjednicu s pedeset točaka dnevnog reda, od kojih je dvadesetak iznimno važno za Za Zagrepčane, ne može se očekivati kvalitetna rasprava.

Još jednom izražavam zabrinutost za financijsko stanje grada, rekao je na kraju Stojak, pogotovo što se tiče ZET-a i nadam se da će doći do promjene u načinu rada te da će početi koristiti i alternativne oblike financiranja za obnovu cijelog sustava tramvajskog i autobusnog prometa i da se neće za to koristiti samo gradski proračun jer za to se mogu uvelike koristiti sredstva euro fondova, ali za to morate imati strategiju razvoja javnog prijevoza i da imate studije kako bi to trebalo izgledati. Takvi strateški dokumenti izgleda nisu prioritet ove gradske uprave i zato ćemo ako se ovako nastavi imati puno većih financijskih problema i u drugim zagrebačkim tvrtkama a ne samo ZET-u. Ovakvom politikom koja se sada provodi tramvaji voze 14 kilometara na sat, sporo kao i kad su ih konji vukli.

Piše/Željko Krznarić/Foto/Božidar Bebek

KATEGORIJE
OZNAKE
Podijeli

KOMENTARI