Gradski zastupnik Renato Petek upozorio na probleme s Uspinjačom: “SIGURNOST PUTNIKA MORA BITI U PRVOM PLANU”

Gradski zastupnik Renato Petek upozorio na probleme s Uspinjačom: “SIGURNOST PUTNIKA MORA BITI U PRVOM PLANU”

Proučavajući inspekcijski nalaz Ministarstva prometa u periodu unazad tri godine, naišao sam na zabrinjavajuće podatke i stavke koji govore o opetovanim propustima i nekvalitetnom upravljanju nadležnih u ZET-u Uspinjačom, vezano uz održavanje i ulaganjima u istu, te propustima oko osiguravanja objekata upravljanja što može direktno utjecati i na sigurnost putnika, rekao je danas novinarima gradski zastupnik Renato Petek na konferenciji koja je održana uz gornju postaju Uspinjače.

Godinama se ponavlja preporuka da se osnuje stručni tim koji bi sukladno stručnim elaboratima s obzirom na starost i stanje opreme, pripremio sve potrebno za kompletnu rekonstrukciju i modernizaciju Uspinjače, novog pogona, upravljačkog i kočionog sustava, čime bi se osigurala trajnija sigurnost i pouzdanost prometovanja. U nalazu se navodi potreba i za pitanjem dotrajalosti kabina, sanaciji vijadukta te problemu trzanja vagona, a ništa od toga tijekom ovih godina nije riješeno, naglasio je Petek.

Postoji i problem nadzora objekata i strojarnice Uspinjače. U nalazima stoji da oni “nisu potpuno sigurni”, a obavlja ih tvrtka Sokol Marić koja nema pregled i zaštitu nad objektom, pa je tako u kolovozu ove godine došlo do ugroze sigurnosti kada je „netko neovlašteno dirao opremu i dokumentaciju u strojarnici Uspinjače“. Preporuka je bila ugradnja video nadzora i vatrodojavnog sustava ali toga još nema.

Renato Petek je naglasio kako se već nekoliko godina krši Zakon o radu i Zakon o žičarama za prijevoz osoba jer prema nalazu Ministarstva radnici „u doba Adventa i tijekom ljetnog radnog vremena rade i više od 9 sati bez prekida, nemaju niti pola sada odmora za gablec, a što ne zadovoljava uvjete za siguran rad Uspinjače, te upozorio na još jedan problem koji se odnosi na članstvo u Odboru za žičare Hrvatskog zavoda za normu.

Naime, predstavnici ZET-a su zbog neplaćanja simbolične članarine prošle godine isključeni iz Odbora za žičare, uspinjače i vučnice Hrvatskog zavoda za normu, gdje je predstavnik ZET-a bio i predsjednik odbora. Time je, prema nalazu Ministarstva “učinjena velika šteta RH u nadležnim institucijama EU” a “time je upitna izgradnja i rad nove žičare Sljeme i postojeće Uspinjače ZET-a”. Naime, Odbor u koordinaciji s institucijama EU donosi norme za žičare, uspinjače i vučnice, što bi Gradu Zagrebu trebao biti prioritet ako istinski želi realizirati projekt žičare na Sljeme. Isključenjem predstavnika ZET-a bio je blokiran rad tog tijela što svakako nije za pohvalu, kaže Petek.

Advent je pred vratima, a tada se Uspinjačom prevozi više putnika, vožnje su besplatne, pa stoga apeliram na potrebno poštivanje svih sigurnosnih i zakonskih odredbe kako bi svi putnici bili sigurni i kako ne bi dolazilo do bilo kakvih ispada i sigurnosnih propusta, apelirao je na nadležne Petek.

Spomenimo da Uspinjačom upravlja ZET. koji obavlja i redovne servisne preglede, sukladno Pravilniku o održavanju Uspinjače: dnevno, tjedno, mjesečno, polugodišnje i godišnje. U odgovoru ZET-a stoji da redovne preglede obavljaju djelatnici ZET-a, a one specijalističke i izvanredne specijalizirane vanjske tvrtke a prosječni godišnji trošak održavanja je sto tisuća kuna.

Piše/Željko Krznarić/Foto/Božidar Bebek

KATEGORIJE
OZNAKE
Podijeli

KOMENTARI

Wordpress (0)