Kampanja Ministarstva za demografiju i UNICEF-a “Svako dijete treba obitelj”: U 1202 udomiteljske obitelji smješteno 2259 djece

Kampanja Ministarstva za demografiju i UNICEF-a “Svako dijete treba obitelj”: U 1202 udomiteljske obitelji smješteno 2259 djece

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku i UNICEF u suradnji s Forumom za kvalitetno udomiteljstvo najavili su u utorak početak kampanje “Svako dijete treba obitelj”, s ciljem povećanja broja udomitelja kojih sada ima 1202 u čijim obiteljima je smješteno 2259 djece.

Cilj kampanje je i osiguravanje brižnih udomiteljskih obitelji za najmlađu djecu koja trenutačno odrastaju u ustanovama.

Nacionalna kampanja “Svako dijete treba obitelj” poseban će naglasak staviti na osiguravanje obiteljske skrbi za najmlađu djecu.

Ministrica za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Nada Murganić navela je da je prema posljednjim podacima Ministarstva u udomiteljskim obiteljima za djecu i mlade trenutačno smješteno 2259 djece u 1202 udomiteljske obitelji.

U domovima za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi smješteno je 814 djece, od kojih 169 djece živi u stambenim zajednicama u programu organiziranog stanovanja uz podršku odgajatelja, a 90 djece je mlađe od tri godine.

“Odrastanje u ustanovama, koliko god se odgojitelji trudili, ne može zamijeniti iskustvo individualizirane tople obiteljske skrbi”, poručila je ministrica, koja očekuje da će u idućoj godini imati upola smanjen broj djece smještene u ustanovama u dobi do tri godine.

Podsjetila je da je u proceduri i novi Zakon o udomiteljstvu za koji očekuje da će se u drugom čitanju na Vladi i Saboru naći u listopadu, a u primjeni od početka iduće godine.

Cilj tog zakona je, kaže, veći broj udomitelja i adekvatna financijska naknada udomiteljima jer se označava udomiteljstvo kao zanimanje te kao specijalno udomiteljstvo za onu djecu koja imaju teškoće u razvoju i kojima su potrebni kvalitetniji i stručniji oblici zbrinjavanja.

Udomiteljstvo kao zanimanje znači, uz neto iznos koji će dobiti svaka osoba za svoj rad, i uplaćivanje doprinosa i na taj način imati prava iz mirovinskog i zdravstvenog sustava.

Murganić je naglasila da je u proračunu osigurano dodatnih 15,5 milijuna kuna s ciljem financiranja udomiteljstva kao zanimanja koje bi iznosilo od 2500 do 6500 kuna, u koje bi uključili kao najviši iznos specijalizirano udomiteljstvo.

Zakonom žele povećati naknade udomiteljima koji nemaju uvjete da budu udomitelji kao dio zanimanja, a i dalje imaju na skrbi korisnike – djecu ili odrasle štićenike. Taj iznos sada iznosi 300 do 400 kuna, a povećali bi ga u skladu s mogućnostima.

“Uvodili bi nove oblike udomiteljstva, ali i zadržali tradicionalne oblike za one koji nemaju uvjete ili interesa da se registriraju kao udomitelji sa zanimanjem. Svaki korisnik, dijete ili osoba imaju naknadu za osnovne životne potrebe, a ove naknade bi na neki način bila adekvatna nagrada za njihov rad”, kazala je Murganić.

Cilj zakona, kao i ove kampanje je i dobivanje novih, mladih udomitelja, s obzirom da je trenutno prosječna dob udomitelja više od 50 godina, kao i rasprostranjenost udomiteljstva po čitavoj Hrvatskoj.

Predstojnica UNICEF-a za Hrvatsku Valentina Otmačić naglasila je da je brižna obitelj najbolje okruženje za odrastanje djece te istaknula da su brojna istraživanja posljednjih desetljeća dokazala da je odrastanje u ustanovama osobito štetno za najmlađu djecu.

“Zdravstvene i kognitivne teškoće, zaostajanje u razvoju jezika i govora, poteškoće u ponašanju samo su neke od posljedica odrastanja u ustanovama”, kazala je Otmačić. Stoga je pozvala brižne obitelji koje žele i mogu pružiti toplo obiteljsko okruženje djeci koja to pravo ne mogu ostvariti u biološkoj obitelji, da im “otvore svoja srca i vrata”.

Kazala je da ovom kampanjom žele potaknuti da se proširi mreža udomiteljstva pogotovo u onim dijelovima Hrvatske gdje je nizak broj udomitelja, poput južne Dalmacije i Istre.

“Kvalitetno udomiteljstvo je tek onda kada se uspostavi dobra komunikacija između udomiteljske obitelji, djece, socijalnog radnika i po mogućnosti biološke obitelji”, istaknula je predsjednica Foruma za kvalitetno udomiteljstvo Marina Hoblaj, naglasivši da je udomiteljima važna stalna potpora i pomoć u vidu edukacija i supervizija.

U sklopu kampanje “Svako dijete treba obitelj” pokrenuta je besplatna telefonska linija 0800 8282 na kojoj građani zainteresirani za udomiteljstvo mogu dobiti sve potrebne informacije.

Početak nacionalne kampanje “Svako dijete treba obitelj” najavit će UNICEF-ova humanitarna utrka Mliječna staza, koja će se održati u nedjelju, 9. rujna pod pokroviteljstvom Vlade i Grada Zagreba.

Tekst i video/Hina/Foto/Slavko Midzor/PIXSELL

KATEGORIJE
OZNAKE
Podijeli

KOMENTARI